Veelgestelde vragen

Wanneer bezoeken jullie mijn huisdier?
Wij bezoeken uw huisdier in de ochtend met uitloop naar de middag. We houden hierbij zoveel mogelijk vaste bezoektijden aan.

Waar is jullie tarief op gebaseerd?
Wij werken alleen met volwassen verzorgers en willen een goede kwaliteit kunnen garanderen. Daarnaast zijn wij verplicht belasting af te dragen. Niet alleen dragen wij de verplichte 21% btw af, wij moeten daarnaast ook inkomstenbelasting afdragen van zo’n 41%.
Dit betekent dat we in de praktijk slechts een kleine helft van het tarief overhouden en dan moeten er nog (reis)kosten vanaf.

Mijn vakantie gaat plots niet door, kan ik mijn geld terug krijgen?
Dat ligt er aan wanneer u dit weet en wat de omstandigheden zijn. Onze annuleringsvoorwaarden kunt u vinden in de algemene voorwaarden.
In principe bent u 50% annuleringkosten verschuldigd bij annulering tot en met 7 dagen voor de oppasperiode.  Echter zijn er ook een aantal verzekeringsmaatschappijen die onder bepaalde omstandigheden uw annulering dekken.  Ook kunnen wij in bijzondere gevallen afspreken dat we binnen een afzienbare periode alsnog een keertje kunnen komen oppassen. Echter kunnen hier geen rechten aan worden ontleent.

Hoelang duurt jullie bezoek?
We weten van te voren niet precies hoelang het bezoek duurt. Echter zijn we zo’n 20 minuten bezig met uw huisdiertje. Mocht uw kat tijdens ons bezoek buiten zijn (indien hij zelf vrij naar buiten kan), dan kan het bezoek wat korter zijn omdat kroelen dan wat lastiger wordt. Vindt uw diertje het erg fijn om lekker lang te kroelen, dan kan ons bezoek uiteraard soms langer duren dan 20 minuten. Wij vinden kwaliteit belangrijker dan kwantiteit, dus we zorgen ervoor dat uw huisdier niets tekort komt.

Hoe bewaren jullie de sleutel?
Alle sleutels bewaren we veilig en zonder adreslabel in een sleutelkluis.

Wat doen jullie als mijn huisdier ziek wordt tijdens mijn vakantie?
Voor uw vakantie maken wij altijd allerlei afspraken en willen wij vanalles over uw huisdier weten. Daarbij willen wij altijd ook weten hoe wij van u moeten handelen bij ziekte van uw huisdier en vragen wij wie uw dierenarts is..
Wij proberen altijd eerst zelf een inschatting te maken hoe het met uw huisdier is gesteld.
In principe nemen wij ook eerst contact met u op over wat u wenst. Mochten wij u niet te pakken kunnen krijgen en wij zien noodzaak om naar de dierenarts te gaan, dan schromen wij niet dit te doen. We gaan in principe naar uw eigen dierenarts, maar mocht dit om een bepaalde reden niet lukken, dan kiezen wij voor een dierenarts in de buurt.

Onze katten kunnen altijd zelf door het kattenluikje heen. Kan dit gedurende onze vakantie zo blijven?
Ook tijdens uw vakantie mag de kat naar buiten. Het komt uiteraard wel eens voor dat we de kat tijdens ons bezoek niet thuis aantreffen, maar onze ervaring leert dat dit niet vaak voorkomt en dat uw kat ons wel binnen hoort komen.

Wat gebeurt er als de oppasser (met wie ik ook kennis heb gemaakt) ziek wordt tijdens mijn vakantie?
Mocht degene die uw huisdier komt verzorgen ziek worden gedurende uw vakantie, dan zorgen wij er uiteraard voor dat de verzorging gewoon doorgaat. Wij werken met betrouwbare volwassen mensen die ervaren zijn op gebied van huisdierverzorging. Wij werken puur vanuit onze liefde voor dieren en zullen uw huisdier niet teleurstellen.

Nuttige links

Onderstaand vind je diverse nuttige externe links, wij zijn niet verantwoordelijk voor de content op deze websites.

Voor kattenliefhebbers
Kattenbescherming

Dé webwinkel voor kattenliefhebbers
De kattenvriend (www.dekattenvriend.nl)

Overige dierenlinks
Dierenstuff